onsdag, december 22, 2010

Trafikrage igen

Och ju närmare jul vi kommer desto mer desperation känns i trafiken. Vi var i ett av ytterområdena idag och handlade de sista julklapparna (nästan) och stod sedan i kö för att köra ut från området till den större vägen. När jag stod längst fram var det uppenbarligen en man i BMW (...) som trodde att jag stod där för att det var kul och medvetet struntade i att köra ut när det var fritt (i själva verket var det en evig ström med bilar från stormarknaden intill, omöjligt att komma ut) som plötsligt fick för sig att köra om kön och mig, vilket jag inte såg (man tror ju inte att bilar kommer bakom på höger sida när man ska köra ut till höger) förrän jag började köra ut och nästan fick in den galna mannen i sidan. Som tur var hann M se det och hojtade till, nån centimeter från krock.

Jag har sällan varit så nära att på allvar kliva ur bilen för att gorma på någon. Vad är det med folk? Vi kommer alla hem nån gång, vi kan väl undvika att göra det i gipsad form?

Inga kommentarer: