tisdag, december 28, 2010

Post jobbnatt

Lugn första natt? Pfft, jag borde veta bättre än att förvänta mig sånt. Nu var det inte nån slags panik heller, men det var rätt mycket att göra hela natten. Jag fick i säng den sista personen vid halv sju på morgonen, så det var en lång natt med lirkanden, fikadelning, tålamodsprövningar och allt annat som en natt på jobbet kan innebära. Men jag hörde att det gick magsjuka på en av de andra avdelningarna och i jämförelse med det är jag ändå nöjd.

I övrigt kändes det lite som att tiden stått stilla sen jag gick på tjänstledighet. Inte några större förändringar i vart fall. Men jag tror att ledigheten ändå gjort mig gott; jag kände mig betydligt lättare när jag gick in i huset igår kväll än vad jag gjorde i höstas. Mer motiverad. Det var en trevlig förändring.

Inga kommentarer: