fredag, december 24, 2010

Julafton var här

Julafton är snart över. Jag chillar med lillasyster och M i ett av våra hem. Vi har ätit en andra gång, tryckt i oss choklad trots att vi egentligen redan var mätta och så har vi sett charmiga Shaun of the Dead. Nu sitter vi faktiskt med varsin dator, visar lite blandade klipp för varandra och grejar lite med julklappar.

M och jag var hos hans föräldrar från 11-tiden idag. Vi åt jullunch, tittade på rådjuren som utfodras en bit från deras hus vid havet (de är så otroligt vackra), spelade frågespel och umgicks lite i allmänhet. Lugnt, stillsamt och bara bra. Sen hämtade vi upp Bea och nu sitter vi alltså här.

Jag är hemskt nöjd med mina julklappar och tror att samtliga som öppnats som varit från mig/oss har varit uppskattade. M:s föräldrar blev väldigt glada för sitt presentkort på biljettcentrum (en idé jag plockade fram ur rockärmen i elfte timmen när M:s ursprungliga idé gått om intet) och syrran tycks nöjd över sina nya gaming-/musik-headset. Även katterna är nöjda efter att ha stoppat i sig räkor tills det nästan kom genom öronen på dem.

En bra jul, helt enkelt. Jag hoppas att ni också haft det!

Inga kommentarer: