fredag, december 10, 2010

Guilty pleasure exposure

Fredag kväll. Planen var hemlagad pizza och film med lillasyster & M. Pizzan gick alla tiders och det blev som vanligt lite för gott för ens eget bästa. Sen film då. Jag fick komma med förslag och la fram några filmer. I högen hade jag smygit ner en sann 'guilty pleasure' från samlingen; Love Actually (2003) som kanske är en av få saker som gör mig riktigt brahumörig när det vankas jul. Jag ser den åtminstone en gång per år. En lite slibbig romantisk komedi med alldeles för överväldigande overkliga happy-scener, men det spelar ingen roll. Jag älskar den.

Otippat nog blev lillasyster sugen på att se den och M sa sig inte ha en åsikt. (Men när det började bli väl pinsamt steg han upp ur soffan för att 'göra något' och återfanns vid en koll 10 minuter senare vid datorn. No surprice there.) Nu till det sura; filmen slutade fungera efter nästan en timme. Den är alldeles nyinköpt men inget kvitto finns kvar så jag får väl finna mig i att mitt fynd är ett trasigt, osebart sådant. Sorg!

Inga kommentarer: