fredag, december 03, 2010

En bonuskatt kanske?

Läser att Djurskyddet i Umeå har överfullt av hemlösa katter och behöver fodervärdar/akuthem, inte minst under helgerna som kommer. Funderar för sjuttiotredje gången om jag ändå inte ska upplåta mitt hem en tid åt någon fyrfota spinnare. Jag har ju en kattlös lägenhet och här är ju alltid någon hemma i stort sett.

Klart att jag sett fördelarna med ett djurfritt hem såsom brist på kattpäls, kunna ha blommor och lampor i fönstren och känslan av att inte vara så bunden (även om jag är bunden till de tre svansarna på landet förstås). Men fördelarna med att ha katt är ändå triljoner gånger fler. Måste kolla med lillasyster vad hon säger. Ett litet tag kanske vi kan ställa upp ändå. Kan jag medverka till att någon slipper frysa ihjäl så är det klart bonus.

Inga kommentarer: