fredag, april 30, 2010

Sara gör reklam för: Kunskapskanalen

Från mitt liggläge har jag snubblat in på en del program på Kunskapskanalen hemma hos M. Häromdagen såg jag en dokumentär om "CIA:s hemliga experiment". Kanske inget som jag höjde på ögonbrynen åt egentligen (jag har läst ett par liknande böcker för en del år sen) men inte ointressant för det. Den visas även ikväll (kl 23), på söndag (kl 22) och finns att se på SvtPlay fram till 4 maj.

Igår zappade jag in ett par minuter in i ett program om David Ogilvy, en framgångsrik och känd reklamman från verklighetens "Mad Men" . En lite torr dokumentär men absolut sevärd. Jag blev för första gången faktiskt lite sugen på att börja se Mad Men-serien som jag hittills varit lite sval inför (trots idel lovord från alla håll). Framför allt kände jag kanske att dokumentären snuddade vid saker runt omkring Ogilvy som jag blev mer intresserad av. Programmet om Ogilvy visas även imorgon (kl 17). Tips för alla Mad Men-människor!

Inga kommentarer: