fredag, april 09, 2010

Ryggont!

Jag har fått skumt men mastodontont i ryggen. Jag brukar som sagt få det av för mjuka sängar, som den hos M, men imorse vaknade jag i min egen säng nästan oförmögen att ta mig upp. Ont som rackarns! Det blir alltid lite bättre när jag väl kommer igång och rör mig, men innan dess hinner jag fundera över hur lång tid jag kommer att bli liggande innan någon saknar mig... Typ.

Läkarbesöket i höstas/vintras sa mig att jag har en kronisk (men inte helt obotbar, om jag förstod det rätt) överspändhet i käkarna, nacken och axlarna. Därav all huvudvärk och trötthet. Jag rekommenderades sjukgymnastik, vilket jag inte gjort något av utan alltså försökt byta ut mot gymmet istället. Nu börjar jag fundera över om det är helt klokt.

Jag vet bara att det gör ont i ryggen, att huvudet har bebotts av en molande känsla flera dagar och att jag känner mig tröttare än någonsin i ryggen efter ett par arbetspass. What to do? Tål att funderas över.

Inga kommentarer: