lördag, april 03, 2010

Perfect tajming

Även om jag inte egentligen sovit på långt över ett dygn, var riktigt hängig och så vidare fullföljde jag planen att gå ut med Ulrika och Anna igår kväll. Sicka underbara brudar de är! Jag hade jättetrevligt, skrattade tills magen värkte och ångrade inte en sekund att jag trots allt följde med. Vi insåg när vi väl kommit ner på stan att det var en väldigt stängd dag på stan (varför tar folk långfredagen så hårt?). Som tur var hade 18-årshaket Pipes of Scotland öppet så vi gick dit och började med ett glas vin och lite helt okej mat. Vid den tiden var det rätt folktomt men det fylldes på under kvällen.

Mycket unga människor som sagt, men det spelade ingen större roll. Vi satt ju i vår bubbla. Då och då kom det förbi enstaka småpojkar som ville prata och dela med sig av något (manligt fenomen?), men över lag hade vi det bra för oss själva. Och vi skrattade gott när vi hörde en av tjejerna på bordet bredvid utbrista "Asså min mamma är 35!" (apropå vad missade vi dock).

En riktigt bra kväll alltså. Precis vad jag behövde och det tror jag att jag delade med de övriga två brudarna. Vi var kvar till stängning och hann innan dess spendera en mindre förmögenhet på drinkar. Men det var det helt klart värt. Stort tack för igår tjejer!

Inga kommentarer: