lördag, april 10, 2010

Oplanerad lördag

Planen var att besöka Littfests andra dag på Folkets Hus, men när Anna och jag väl kom dit var det dessvärre inte så mycket som lockade våra svårflirtade smaklökar utan vi gick iväg och åt lunch, strosade i affärer och softade i allmänhet istället. Inte alls fel, måste jag säga. jag var definitivt mer på humör för det än för att sitta och lyssna idag. Trist kanske, men väldigt sant. Det känns ju som att man borde gå på det som erbjuds i stan lite "för att", men vi var lite för tröga båda två idag.

Med mig hem hade jag en flaska nagellack i syfte att försöka skydda mina av jobbet hårt åtgångna naglar och en alldeles för stor påse godis. Men ja, det är lördag som sagt.

Vad resten av denna lördag bjuder på är hittills lite okänt. Än så länge är det jag, mitt godis och en inbjudan att spela spel och prata skype med Miss J över nätet som står till buds. Och det känns helt ok än så länge.

Inga kommentarer: