torsdag, april 29, 2010

Med lypsyl i halva ansiktet svider det nästan inte alls...

Statusuppdatering vad gäller hälsan; gårdagen var hysteriskt konstig och tung. Kände mig aldrig riktigt med. Det är sällan jag blir så febrig och imponerande att hjärnan fortsätter vara rastlös och inte bara kapitulerar till att vilja ligga stilla utan intryck.

Idag har det varit lite bättre även om det inte är bra. Förkylningen sitter i men jag har inte varit så febrig. Nu ikväll är det nog lite sämre med det, men så brukar det ju vara. Jag är verkligen sexigheten själv med spruckna läppar, röd näsa, blekt ansikte, smutsigt hår osv. Ni vet, influensastilen. Very sexy.

Förkylningen innebär för tillfället två bekymmer; 1) jag kan inte få behandling mot min onda rygg och nacke så länge jag är sjuk, och 2) jag är inbokad på utbildning av journalsystemet på jobbet imorgon eftermiddag några timmar. Frågan är om jag pallar och frågan är hur många jag smittar ner om jag far. Samtidigt känner jag mig redan halvbesvärlig som varit hemma fyra nätter från jobbet. Kan jag med att ringa chefen imorgon och be om ett nytt datum? Hm...

2 kommentarer:

Petter sa...

Man ska inte jobba om man är sjuk, det kommer bara leda till att du smittar ner andra och att du inte kan göra ditt jobb lika bra som vanligt.

Om du har något så när vettiga chefer (dåliga odds, förvisso) så fattar de också det.

Sara sa...

Klokt förstås. Och jag vet ju det. Det tar bara emot att ringa ytterligare en gång och innebära merjobb.