onsdag, april 21, 2010

Inte vän med ryggen

Följetongen med ryggont gör mig sur för tillfället. Idag har jag så ont att jag har lite svårt att röra mig. Överväger varje gång jag ska resa mig om jag verkligen måste resa mig, och försöker göra så många saker jag kan varje gång jag är uppe så att jag slipper resa mig så snart igen. Det kan ju inte vara riktigt som det ska?

Jag vet inte om det beror på det lilla trädgårdsarbetet eller degknådandet till brödbaket igår, men oavsett är det inte detsamma som att bestiga nåt berg. Såna sysslor måste en frisk 31-åring palla utan att bli halvt invalid dagen efter. Så jag tänker inte sluta.

Jag tänker inte heller sluta med träningen även om jag anar att den har en del med det att göra. Ryggen har blivit en hel del sämre sen jag började träna. Men jag blir glad och känner mig framför allt lite duktig av träningen så jag vill verkligen inte sluta.

Jag hoppas att sjukgymnast är vägen fram. Jag blir så trött av att ha ont hela tiden och det är ingen picknick att vara yr när man sitter. Jag hoppas bara det går över tills dess att jag ska hämta M från jobbet.

Inga kommentarer: