torsdag, december 31, 2009

Välkommen till snöriket

Snön fortsätter att falla. På väg ut till huset från matshopping i stan var det nätt och jämt att Ratan-vägen var synlig i allt yrande. Och bitvis kändes det inte heller som att det var jag som styrde. Nästan lite läskigt, men det gick bra. Men jag undrar hur mycket snö som kan komma egentligen? Och hur ska det gå när allt ska bort igen? Man kanske skulle börja bygga sig en ark...

Det har blivit ändrade planer för nyårsfirandet. Från lösa planer till inga alls egentligen. Lite tråkigt får jag nog säga, men det är väl inte superviktigt heller som sagt. Jag ska laga lite mat med M i huset, kanske se nån film och försöka stävja en allt mer envis förkylning som blossat upp. Det är nästan så att jag känner mig febrig nu fram mot kvällen, men här ska inte sjukas ner. Jag ska jobba hela helgen och så ska det bli goddamnit.

Inga kommentarer: