onsdag, december 09, 2009

Tecken på att det är mycket i huvudet nu?

Jag drömde märkligt inatt. Jag födde barn, världen sötaste mörkhåriga (välfriserad med välkammad lugg dessutom...) lilla tjej. Piece of cake. Sen tog jag henne på armen och skulle gå på stan och handla eftersom jag inte köpt något i barnväg innan hon föddes. Väl på stan befann jag mig i Stockholm och innan jag ens hunnit handla något hade jag lagt ifrån mig henne någonstans och sen glömt henne utan attt minnas var.

Jag var inte alls hysterisk (vilket borde varit fallet kanske?) utan la istället över ansvaret på nån annan. Jag träffade nämligen en storebror till en barndomsvän (!) och sa till honom att han var pappan och därför fick se till att lösa problemet. Han lovade att göra det så då lämnade jag stan och gick och satte mig på gräset intill Umeälven.

Jättemärklig dröm. När jag vaknade saknade jag den söta lilla tjejen på nåt konstigt vis och låg sen och grubblade länge över hur en kille jag säkert vare sig hört talas om eller sett på +10 år plötsligt kunde dyka upp i min dröm.

Inga kommentarer: