torsdag, december 10, 2009

Julstress=konsumtionsstress

Jag har iaf hunnit med att försöka boka in möten av olika slag framöver. Lite svårt bara såhär före jul som det verkar; allas kalendrar verkar fulla av julfester, familjeplikter och annat. Kanske inte ska lägga mer på folks julstress...

Apropå julstress så består nog min mest i att ha råd med alla julklappar. Och inte nog med julklapparna; två syskonbarn och en lillasyster behagar att fylla år före jul också. Inte bra för visa-kortet. Men det blir en billig jul i år. Någonstans tänker jag att alla syskonbarn får mycket klappar ändå.

Igår sa jag på 80% allvar till minsta lillebror (som just blivit sambo) "Du får hålla på barnskaffandet tills dess att jag skaffat mig ett mer välbetalt jobb, hörrö!". Sju syskonbarn och fem syskon räcker liksom. Sen tillkommer M och lite så. Fast vår julklapp blir väl resan mest. Och det är värt hur mycket som helst. Hoppas jag.

Frågan är väl varför man upprepar det här varje år egentligen?

Inga kommentarer: