måndag, december 21, 2009

Jag önskar mig filmpremiärer till jul!

Och jag som hade fått för mig att premiären av Guy Ritchies Sherlock Holmes (med Robert Downey Jr & Jude Law i huvudrollerna) skulle äga rum på juldagen i Sverige precis som i typ resten av världen. Men inte. Nyårsdagen blir det svensk premiär för den som först. Intressanta The Imaginarium of Doctor Parnassus (filmen som inte hann göras färdigt innan Heath Ledger dog, men som det varit märkligt tyst om) ska såvitt jag vet iaf vara en juldagsfilm i Sverige, men den tycks inte visas i Umeå. Vilket innebär att det inte finns nån intressant julfilm att se på juldagen för min del. Ja, det skulle vara sista Millenniumfilmen då som jag inte hunnit med än, men det är inte riktigt samma sak.

Jag hade också gärna sett bröderna Coens senaste film; A Serious Man som har premiär juldagen, men den visas såklart inte heller i Umeå som det ser ut. Göta Kanal 3 däremot, den visas...

Inga kommentarer: