lördag, november 07, 2009

Hur många Barcelona-resor går det på en Stockholmsresa?

Apropå min dröm om att resa; jag har nu bokat våra tågbiljetter till Sthlm för Eddie Izzard den 19 december. Sedan tidigare är det tänkt att vi skulle göra en hel helg av det och att vi inte skulle åka bil utan bara ha lite semester. När det väl är bokat och jag tittar på priset för resan tänker jag att för samma peng hade vi nog kunnat komma oss en bit utomlands. Nästan 3500 spänn för M och mig, tur och retur till Sthlm i december! Sen tillkommer boende.

Det dyra var nattåget ner. Jag skulle kanske ha dissat det och bokat flyg ner dagen efter istället, men jag missade helt enkelt att kolla det. Sist jag kollade skiljde det sig inte så mycket mellan tåg och flyg, men jag ser nu att jag kunde fått ner det ett par hundralappar iaf. Jaja, gjort är gjort, som M sa. Nu är det bara att betala SJ och se glad ut.

Och glädjas åt resan och uppträdandet såklart!

Inga kommentarer: