lördag, november 14, 2009

Dexter håller spänningen kvar

Delar av helgen har ägnats åt att se ikapp den pågående säsongen av Dexter. Jag var lite skeptisk innan säsongen började, inte minst för den förändring det innebar att Dexter gifte sig och plötsligt blev trebarnsförälder i lyxig förort. Till en början var jag dessutom lite skeptisk till John Lithgow ("3rd Rock From the Sun") i rollen som The Trinity-killer Arthur Mitchell, men faktum är att han gör en ganska obehaglig gestaltning och det är inte utan visst nervpirr som jag ser fram emot att se hur Dexter's förhållande till Mitchell kommer att utvecklas. Aldrig trodde jag väl att en så begränsad storyline trots allt skulle lyckas fylla ut en fjärde säsong, men istället fortsätter den att vara en av mina absoluta favorit-serier. Fortfarande stort tips, alltså.

Inga kommentarer: