onsdag, november 18, 2009

Är banken lite före sin tid?

Med risk för att låta som en bakåtsträvande tråkfia; men är det inte åtminstone lite konstigt att man inte längre kan använda kontanter på banken? Jag hade kontanter som behövde komma in på kontot men se min bank hanterar inte kontanter längre. Hm. Jag köper att bussen inte gör det och jag skulle köpa att affärerna inte längre gjorde det heller, men båda dessa steg borde kanske vara uppfyllda innan banken kastar in handuken?

To be fair, jag blev hänvisad till ett annat ställe med mina kontanter men det hjälpte inte riktigt just då.

Uppepå det här har jag sedan igår en mobil tom på pengar. Pengar som jag måste överföra från internetbanken som i sin tur varit tomt sedan jag lånade ut de sista till M som betalade tillbaka i kontanter idag. Smidigt.

Inga kommentarer: