tisdag, september 08, 2009

Umeå Kulturhuvudstad 2014

Jaha, det blev visst Umeå som blev kulturhuvudstad 2014. Det var väl för väl. Nej, jag är inte superlyrisk, delvis såklart för att jag är för trött för att fundera ut vad det innebär, men även för att jag aldrig riktigt varit fullt ut övertygad om projektet. Men, jag är glad att vi vann såklart. Det hade verkligen känts bistert med alla dessa investerade pengar om vi inte hade vunnit.

Så grattis alla anhängare och ni som arbetat med att göra det verkligt! Jag ser fram emot det praktiska resultatet!

Läs även Ola Nordebos välbalanserade segerinlägg.

2 kommentarer:

Johan sa...

Själv var jag väl inte helt nöjd med satsningen. Men nu är den gjord, pengarna spenderade och vi vann, så förhoppningsvis kommer det något bra av det hela.

Sara sa...

Precis, jag läste ditt inlägg om det och får säga att jag håller med till fullo.