onsdag, september 30, 2009

Memory Lane

Scrollade igenom dagens nättidningar och plötsligt for ett bekant ansikte förbi. Det var inte igår. En massa ungdomssynder kommer plötsligt till minnes, och en del hysteri. Jag är väl tillräckligt gammal nu för att våga erkänna att jag i min skivsamling har exakt allt som finns att finna med det gamla lundabandet Brainpool. Inklusive nån exklusiv sak som jag la hela mitt sparbelopp på (och som antagligen inte är värd så där väldigt mycket idag). Min bästaste vän Mia och jag åkte på alla spelningar vi hade råd och möjlighet till. Vi utvecklade avancerade "komma in backstage-metoder" (som även var framgångsrika på en rad andra och större bands spelningar under vår extrema popnerdsperiod) och startade ett fanzine med hjälp av bibliotekets kopiator (före datortiden...) för att få möjlighet att intervjua dem. Vi finns t.om med i en av deras musikvideor.

Ja, okej det känns en aningens fånigt idag, men galet vad kul vi hade! Måste plocka fram fotoalbumen igen. Det börjar bli hög tid att digitalisera den där tidens fotominnen, tror jag.

Inga kommentarer: