fredag, september 25, 2009

Frukostdilemma

Jag har frukostfuska ett par mornar nu. När jag kommit hem från jobbet har jag varit väldigt frusen och sliten och inte alls varit sugen på att sätta i mig nån iskall bärsmoothie. Istället har det blivit varmchoklad och ett par rostade mackor. Inte bra med tanke på att jag skulle slopa brödet, men gott för den frusna själen. Nu tar jag igen lite och sippar frukostsmoothien till sen lunch istället.

Finns det inga varma, nyttiga frukostalternativ? Måste googla runt och se. Kom gärna med tips om du har.

5 kommentarer:

Anonym sa...

havregrynsgröt är nyttigt och varmt.

Korpen sa...

varm smoothie?

eller då kanskee man skulle kalla det för bär-latte...

Sara sa...

Ja, jag har ju funderat på det där, skulle det gå? Måste googla...

Anonym sa...

Mitt hetaste tips (om du vill ha näringsrikt) är havregrynsgröt kokad på hälften mjölk med MYCKET blåbär i. Jag brukar röra i frysta blåbär när gröten är klar så tinar de fint.

Och kanel och hackade färska dadlar på. Mums :)

Sara sa...

Fler havregrynstips alltså. Som dessutom lät ganska gott. Men då återstår att fråga sig om uttalandet om att gröt innehåller för mycket kolhydrater ska ignoreras eller inte?