måndag, december 29, 2008

Vi kan ju låtsas att den ökande glasögonfrekvensen i ens umgängeskrets inte har med ålder att göra...

Dagen hittills har spenderats till stor del på stan med Anna, vilket var väldigt trevligt. Jag hjälpte henne att prova glasögon så om ett par veckor dyker en sjukt snygg Anna i glasögon x2 varianter upp, alldeles lagom till den stora 40-årsdagen. Det kommer att bli väldigt bra. Själv har det ju varit dags sen ett antal år tillbaka att skaffa nya (mina nuvarande som är kanske 7 år gamla kan jag inte ens se tv:n med) så jag passade på att beställa tid både till mig själv och till Mattias, vars glasögon gått helt tras. Känns ju driftigt och bra.

Gillar inte att köpa saker som kostar så mycket, men jag inser ju att det är en bra investering. Och jag behöver låta ögonen vila efter alla år av linser. Det är ju ganska smart att få två par för priset av ett, men risken är stor att jag kommer att snåla och bara ta reflexbehandlingar på det ena paret (sånt betalar man på båda) för att sen ångra mig om nån månad. Men men, vi får väl se. Anna ska få hjälpa mig att hitta passande bågar också. Imorgon ska jag mest se till att Mattias inte väljer de första han får i handen av expediten för att kunna skynda sig ut ur fokus och butiken snabbast möjligt. Med tanke på att jag snarare gör en hel kalkyl över möjliga alternativ i olika kategorier i huvudet så kanske vi gemensamt kan hitta en normal medelväg...

Inga kommentarer: