lördag, december 27, 2008

Gästvänligt, inte sant?

Åh, såhär efter jul sprang jag på den perfekta presenten till mig själv! Ett duschdraperi med sköna blodliknande handavtryck. Hur koolt som helst.

Jag har ju haft planer på att köpa på mig gamla filmaffischer från mer eller mindre klassiska skräckfilmer och ha på väggarna i lägenheten, men tänkte att jag först skulle ha tapetserat om. Och det verkar som aldrig bli av. Nu har hyreshuset dessutom en ny ägare så jag måste kolla om det tidigare löftet om fria tapeter om jag tapetserar själv fortfarande kvarstår. Men en lägenhet med skräckfilmstema vore lite skoj.

Och så är det ju alltid känslan av att jag bor här tillfälligt som gäckar lite. Ser fram emot att känna mig mer bofast. Det krävs lite mer långsiktliga beslut först bara.

Inga kommentarer: