söndag, december 14, 2008

Glöggfest och krogbesök

Lite seg är hon idag. Inte lika mycket som bakis-Joakim kanske, men lite lagomt söndagsseg sådär. Det var väldigt trevligt igår och det blev lite annorlunda än vad jag tänkt. På ett bra sätt.

Styrelsemötet gick bra. Ganska effektivt med en hel del diskussioner. Kanske är vi lite virriga ibland, kan jag känna, men över lag har vi ganska bra rutin sådär två månader innan mandatperiodens slut. =)

Sen var det glöggfest med Gudrun och Jacques på samma värdshus som vanligt vid Karolinska. Det var väldigt trevligt och lika välbesökt som tidigare. Jag förstår att det har varit en tradition i ganska många år för Gudrun, men för mig var det andra året. Mycket blandat folk; många jag inte känner till såklart, men så en del kända ansikten och en del ur vänstern som känns igen. Och så stora delar av styrelsen och andra aktiva fior såklart. Mycket ost och glögg och annat gott och som vanligt höll Gudrun i allsången ackompanjerad av samma band som var förra året och som fanns med på icke-bröllopet i somras. Fick alltså läge att sms:a min lillebror att jag åter var på festligheter med Kapten Zoom (lillebror, som var med på icke-bröllopet i somras, spenderade en ganska lång tid åt att prata med Anders Linder och lyckades inte bara fylla min kamera med bilder på sig och Anders utan även få med sig en autograf hem). Kan säga att Kapten Zooms alter ego är en hejare på klarinett och en rad andra musikinstrument. Det var otroligt skönt drag på musiken igår.

Framåt kvällen när Gudrun ville gå hem var vi ett litet gäng styrelseledamöter kvar. "Nu är styrelsemötet slut", sa Gudrun och vi bestämde oss för att fortsätta vidare. Veronica, Roberto, Karin och så jag och Joakim (som fick följa med som prao för kvällen) for till en pub i stan där vi blev sittande resten av kvällen och hade väldigt trevligt. Lite många öl blev det, men jag tror inte att det var så farligt för min del egentligen. Kul hade jag iaf, det var länge sen jag hade äran att vara ute med Veronica och första gången med de andra. Kul att inte bara ses och pratas vid seriösa möten. Får väl se om det blev något av bilderna som togs under kvällen. Tror dessvärre inte att Joakims kamera är så lysande i mörka lägen, men nånting kanske det blev.

2 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Försökte fota Anders Linders solospel med mobilen men det var för mörkt... Synd att vi missade pubandet. Veronica säger sig vara trött idag. Låter som om det var trevligt.

Sara sa...

Ja det var synd. Jag såg nog aldrig när ni lämnade festen heller. Jodå, vi hade trevligt och det blev lite sent tror jag. Då blir man trött =)