måndag, september 29, 2008

Tv-time!

Okej, jag är nog lite trött. Kände när jag la mig i soffan att jag troligen somnar om jag försöker se på något. Och jag har ju så mycket att se! Det är plenty seriestarter i farten, äntligen! I torsdags (var det väl?) kickade Grey's anatomy igång igen med ett dubbelavsnitt. Jag fastnade för den så sent som i våras då jag såg samtliga utkomna säsonger i ett svep.

Igår började äntligen äntligen (!!!) Dexter på sin tredje säsong, and I can't wait! Fast det ska jag. Jag ska invänta Mattias och se det med honom. Vem sa att jag inte har tålamod? Under tiden kan jag roa mig med att se premiären av Little Britain USA, hur skeptisk jag än är åt såna där remakes för att USA inte fixar att se något som inte är anpassat till fullo efter deras alltför lättillgängliga humor. Men Little Britain är väl ändå Little Britain? Jag hoppas det. "Yeah, but no, but yeah but..."

På tal om remakes så läste jag att boken jag läser just nu (så sakta jag bara kan för att den ska räcka längre), "Låt den rätte komma in" inte bara filmatiserats på svenska utan även kommer att bli amerikansk film om nåt år. Matt Reeves (Cloverfield tex) står för regin och vi får väl hoppas att det blir bättre än de många remakes man gjort på japansk och koreansk film de sista åren.

Inga kommentarer: