torsdag, september 18, 2008

Det blev Stockholmshelg

Även om ingen direkt sa något i någon bestämd riktning, så bestämde jag mig för att åka iväg över helgen. Mattias sa något om att det är bra att få saker gjorda, och verkade inte gå igång så mycket som önskat på mina slappa drömmar om att vara hemma i ett ekonomiskt mer fördelaktigt läge och se film hela helgen. Så jag åker. Jag hade planer på att åka tåg båda vägarna, även om det kändes lite trist tidsmässigt. Men av någon anledning så hade SJ bestämt att det skulle vara två byten mellan Sthlm och Umeå norrut och därmed två timmar längre resa så då blev ju flyget på 65 minuter mer lockande än nästan 10 timmar tåg. Även om de skrämmer livet ur mig igen. Det var lite för länge sedan jag flög nu kanske. Men kontrollfreak-Sara har bestämt att det troligen vare sig är högsäsong för blixtnedslag i flyget eller isbeläggningar på vingarna, så vi kör väl på det. Och vet ni annat så håll tyst!

Så nu ska jag promenera ner till stationen och hämta ut tågbiljetterna för resan ner och så smått börja oroa mig för flyget på måndag. Great!

Inga kommentarer: