fredag, september 19, 2008

Och till Stockholm kom jag

Vi lyckades både komma ihåg och hinna med att lämna in bilen på verkstan och nästan samtidigt se till att jag kom till bussen mot Sundsvall i förmiddags. Imponerande.

Resan gick bra, såg en film, läste lite bok och tittade på folk (en underskattad sysselsättning). Men sju timmar är ändå sju timmar så jag var lite halvmör när jag äntrade centralstationen mitt i rusningstid. Jag hade ingen som helst lust att avbryta mitt lugn och stressa mig ner i tunnelbanan med packning och allt så istället vandrade jag och Joakim (som mötte upp där efter jobbet) mot Slussen. På vägen insåg vi att vi var rätt hungriga båda och tänkte att pubmat på O'Learys funkar väl. När det kostar 40 spänn redan i garderoben, trots att man tänkt äta (är inte det märkligt?), då ska man egentligen vända, men vi iddes inte helt enkelt. Inget vegetariskt på menyn (konstigt att samma kedja lyckats få med tre vegburgare m.m på menyn i Umeå?), men "somligt gick att få som alternativ", vilket brukar vara en varningsklocka. Då hade vi trots allt betalt för kläderna, väntat i en evighet på att bli placerade av personalen osv, så vi blev kvar helt enkelt, trots alla dåliga tecken. Maten var också lite sådär, måste jag säga, men inte så illa som jag befarade. Dock ingen höjdare. Och kanske lite märkligt i mitt huvud (och mage) att istället för sedvanlig förättssallad få in en skål popcorn före maten?

Jaja, framme är jag som sagt, och nu väldigt trött så mer än såhär får ni nog inte ur mig just ikväll. Och nej, jag är inte riktigt så gnällig som jag låter.

Inga kommentarer: