fredag, september 12, 2008

Äntligen fredag!

Igår var jag arg. Inte så lite arg heller, men det var ganska befogat. Av flera skäl. Idag är jag dock desto gladare. När man jobbar som jag gör får man sällan den där helg-känslan; jag jobbar en massa helger och kan istället vara ledig tre dagar mitt i veckan, men just idag känns det som att också jag får vara med och dela "äntligen helg"-känsla lite.

Vaknade före klockan, steg upp och möttes av Mattias som kom förbi tidigt från jobbet för att hjälpa mig röja lite. Väldigt snällt, men inte helt orättvist med tanke på hur mycket han trots allt är här och är medbrottsling i nedstökandet. Nu har jag kört tillbaka honom till jobbet där det var after work, varit en snabbis på systemet, handlat frukt och kommit hem igen för att ta tag i dammsugningen. Full fart. Men, som sagt är jag på gott humör så det känns ganska lekande lätt idag. Om ett par timmar kommer Ulrika, Fanny och Anna och God damn vad trevligt vi kommer ha ikväll! Jag bara känner det. Det ska bli superskönt. En gigantisk flaska Villa Puccini väntar på köksbänken och det ska bli mer än gott.

1 kommentar:

Unknown sa...

Helt korrekt! Det var jättetrevligt. Och som vanligt fick man ett och annat att fundera över. Vi väjer inte för de svåra frågorna, vi inte! Det är det som är så trevligt och svårt att klara sig utan.