torsdag, september 11, 2008

Konstig tacksamhet

Nej, det gick inte att få ut pappas pensionspengar i ett svep som jag önskat. När lillebror väl fick tag på handläggaren idag (jag har försökt hela veckan, men i morse orkade jag inte stanna uppe efter jobbet och invänta kontorstid så lillebror tog över uppgiften istället) fick han veta att de tydligen räknar ihop varje syskons andel och gemensamt får vi ut mer än 30% av ett basbelopp så det var tydligen inte möjligt. De kunde inte se till varje syskondel för sig utan såg det som ett belopp. Ja, det kanske inte är så mycket att göra åt. Det som dock gör mig lite stött var att lillebror lite ledset/surt sa att hon sen hade haft mage att säga att vi skulle "vara glada för att han lämnat något". Vad fan är det för kommentar? Allvarligt, det ska väl inte hon bry sig i? Tror hon på allvar att det i sammanhanget betyder något alls att få den där utdragna jävla summan pengar i fem års tid?

Och som björnmamma åt mina småsyskon blir jag såklart arg för att hon skulle säga det till lillebror. Jag skulle ha ringt själv och tagit det istället. Men hon var tillgänglig först idag och jag hade varit vaken i ett dygn när jag kom från jobbet imorse, så jag tog tacksamt emot erbjudandet om att han skulle ringa istället. Jaja.

1 kommentar:

Bloggerskan sa...

Och kollegan som trodde det var 50 procent... Och jag håller med, det skall hon skita i! ;)