lördag, september 06, 2008

Hur sjuk är för sjuk för att vara frisk?

Jag tycker alltid att det är så svårt att avgöra när jag är frisk nog att gå till jobbet. Jag hade nog tänkt gå ikväll, men blev sen tveksam. Jag var skaplig på dagen igår, men som bekant blir det alltid värre under kvällar och nätter, och det är då jag ska vara på topp egentligen. Och idag känner jag mig plötsligt inte alls lika pigg som igår så det är skitsvårt att gissa hur jag mår kl 21 ikväll, men samtidigt måste jobbet få tid på sig att få ut nån annan. Jag bestämde mig till sist för att det nog kan vara bra att vara säker, så även om det svider i lönekuvertet så blir jag hemma inatt också.

Jag tror att jag ändå ska försöka ge mig på en kortare promenad idag. Bara en liten sväng för att få lite friskluft. Jag känner mig helt instängd här. Men om jag klär mig bra ska det nog funka.

Inga kommentarer: