måndag, september 01, 2008

Det är inte åska, det är min mage

Slö dag på nåt sätt. Eller ja, beror på hur man ser det. Jo, jag har varit ute på promenad men det var inte så nöjfullt då min mage har bestämt sig för att inte må bra. Det började igår kväll. Jag vet inte vad det är, bara ett ständigt litet illamående och ett skumt muller hörs. Jag anar att min icke hemlagade mat igår innehöll ganska plenty med ägg, eller så, för lite så känns det på nåt sätt. Har slappnat av från att kolla innehåll, måste skärpa mig kanske.

Annars har jag idag besökt biblioteket, som just idag slog mig som en plats där det inte alls är särskilt tyst längre. Inte för att det gör mig något, jag går mest in och lånar det jag ska ha och går igen. Men just idag märkte jag att det är ganska höga ljudnivåer där trots allt. Jag hade också planer på att gå på banken men kön var oändlig så jag vände igen. Jag fick iväg ett försenat grattiskort till mitt äldsta syskonbarn som fyllde 13 i torsdags och så besökte jag turistbyrån där jag inhandlade en cykelkarta. Så lite produktiv ändå. Planen var väl att baka bröd också, men det kanske får bli imorgon. Nu ska jag väl återvända till mitt läsande igen.

Inga kommentarer: