fredag, september 26, 2008

Den ständiga planeraren

Känns lite som ett inlägg som ofta kommer i repris, men idag kan jag banne mig inte sova. Vaknade före kl12 efter ca 3,5 timmars sömn och hade bara den icke-bokade urnsättningen i huvudet. Kyrkan okejjade tydligen inte urnsättningar på helgerna (enbart ons-fre vid två bestämda tidpunkter per dag gick vägen, konstigt stelt) så det blev ett nytt pusslande med tre miljarder syskon för att hitta ett nytt datum. Alternativen tycktes till sist stå mellan nästa fredag och en fredag i slutet av november. Jag bokade således det förstnämnda och nu gäller det bara att ena fastern hinner godkänna att urnan ska vara i farmor och farfars grav innan onsdag så ska det väl vara fixat. Hoppas jag. Jag har jagat syskon, pastorsexpedition, fastrar och min chef på telefon under eftermiddagen idag för att få till det. Och nu tycks då nästan alla ha sagt okej till min nya plan. Det blir bilresa ner på torsdag natt och sen urnsättning fredag eftermiddag och sen ska det vara klart. Ska passa på att snusa på lillebrors bebis, fira den andra lillebroderns födelsedag lite i förtid samt kanske kanske hinna träffa en Mia om hon finns tillgänglig också, innan vi far hem igen på söndagen.

Är det över sen? Jag vet inte. Och nu när allt är i stort sett ordnat; varför sover jag inte?

Inga kommentarer: