tisdag, februari 26, 2008

Jubileum!

Lyckades missa 2-årsdagen av min blogg! Den 22 februari var det två år sedan jag först började blogga. Gosh, det är nog det längsta jag hållt ut med ett "skrivprojekt", om man nu ska kalla bloggen för det. Jag har tusen gamla dagböcker liggande från tidigare, varje startad med ett seriöst syfte, och ett flertal berättelser, eller vad man ska kalla det, som aldrig nått någon annans ögon än mina. Med bloggen är det plötsligt annorlunda, och vem kunde tro att jag skulle göra något så personligt offentligt? Ja, jag undrar själv hur jag kan ibland. Samtidigt är det ibland svårt att hålla igen, jag vill ösa på mer än jag borde. Med en privat skrivbok skulle jag istället kunna skriva vad som helst, så länge man inte nojjar över att någon skulle kunna få tag på den (yes jag är en nojjig dam). Här måste jag hålla igen av flera skäl. Därmed blir inte heller bloggen den ventil jag skulle önska att den kunde vara. Får man någonsin en sådan total ventil?

Bloggfilosofi, mina vänner!

Inga kommentarer: